About Hiroto Ebata

Hiroto.Ebataのコピー.jpg米ニューヨーク・マンハッタン五番街生まれ。

上智大学経済学部、米スタンフォード大学経営大学院、経営学修士(MBA)取得。伊藤忠商事の宇宙・情報部門、ITベンチャーの創業を経て、日本コカ・コーラ社iマーケティングバイスプレジデント。日本マイクロソフト社業務執行役員セントラルマーケティング本部長。アイ・エム・ジェイ執行役員CMO、株式会社ディー・エヌ・エー執行役員メディア事業本部長、株式会社MERY取締役副社長などを歴任。2018.4より江端浩人事務所代表。2019.5よりスポーツニッポン新聞社特任執行役員。CDO (Chief Digital Officer).
日本コカ・コーラ在職中は、同社が運営する会員制サイト「コカ・コーラ パーク」を企画・開発し会員数約1,300万人、年間PV100億を誇る巨大メディアに成長させた。日本アドバタイザーズ協会Web広告研究会が主催する「Webクリエーション・アウォード」で、2010年度の最高賞「Web人大賞」を受賞。2014年に日経BP広告大賞を受賞。事業構想大学院大学の教授に就任。2020年に開学するi専門職大学の教授に就任予定。日本マーケティング学会、日本ビジネスモデル学会会員。Facebookグループ”Marketing 4.0 次世代マーケティングプラットフォーム研究会”主宰。著書に「コカ・コーラ パークが挑戦するエコシステムマーケティング」(2009,ファーストプレス)。

Born in Manhattan New York I am bi-lingual and bi-cultural and hold dual citizenship for United States and Japan. MBA and Global Management Program (GMP) certificate from Stanford Graduate School of Business. I am currently the Chief Digital Officer of The Sports Nippon Newspaper (2019.5.-) . Was Corporate Executive Officer, DeNA Corporation, Vice President MERY Corporation. I served as CMO for IMJ Corporation who is the largest independent web integrator in Japan from November 2014. In addition am teaching as Professor of The Graduate School of Project Design from 2012.4 and plan to teach at i-University from 2020.4. I also served as Senior Director, Central Marketing Organization Lead – Microsoft Japan from Sept. 2012 – Oct. 2014. Vice President, iMarketing, Coca-Cola Japan from Oct. 2005- Aug. 2012. I am also known as an opinion leader in Japan and have been writing regular articles on interactive marketing trends since 2008 on leading Japanese online magazines (Nikkei Web Marketing, Advertimes, Markezine). Co-Author of a novel “Coca-Cola Park’s challenge for Eco-System Marketing” (First Press, Nov. 2009). I also host Next Marketing Platform Lab (https://www.facebook.com/groups/nextmarketingplatform/)

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