ポケモンGO問題に関するブログをIMJのオウンドメディアBackyardにアップしました。
Shelly Palmer氏のブログの連載です。
勿論和訳したものです。
Uploaded Japaneseversion of Shelly Palmer’s Blog
http://backyard.imjp.co.jp/articles/shelly_blog_34
ポケモンGOは社会現象化していますが、これはビジネスモデルの変革に着手した効果。自社ハードウェアではなく広く一般に普及しているスマートフォンに移行した決断によるもの。既存のインフラを活用すれば短期間で世界制覇できる事例(ケース)として後世に語り継がれるこtごになるだろう。
私はスタンフォードビジネススクール時代にJapan Tripで任天堂京都本社を訪問して当時スーパーマリオ・ファミリーコンピューターで世界を席巻していた任天堂の山内会長にお会いしてお話しを聞けた事を懐かしく思いだします。
Pokemon GO is becoming a global social phenomenon, the base of change came when Nintendo decided to switch its business model from selling hardware to putting its IP on an already widespread smartphone platform.
I recall arranging Japan Trip when I was at the Stanford MBA program visiting Nintendo’s then CEO, Mr. Yamauchi hearing about Nintendo’s Global strategy. The spirit is still alive!
コメントを投稿するにはログインしてください。